Om Awilja
 

Fakta om företaget:

 

Awilja är ett litet lokalt företag som anordnar personlig assistans för barn och vuxna samt utför tjänster inom hemservice. Företaget drivs sedan 1/6-2018 av Ingrid Hildén , VD och ägare.

Tillsammans med mina enhetschefer har vi i företaget en samlad kompetens inom området Vård och omsorg/Personlig assistans med över 40 års erfarenhet och utbildning när det gäller arbetsledning, personalarbete, bemötande, kontakter med myndigheter, handläggning mm.

När jag gick in som ägare för företaget fanns 14 anställda. Idag har företaget ca 60 anställda och lokala kontor i Årjäng och Säffle

Vi står för/har möjligheter:

-          Vi vill ha en bra dialog och goda möten

-          Vi ser möjligheter istället för hinder

-          Vi är människor som bryr oss om andra människor

-          Vi drivs av att alla i vår verksamhet ska känna sig trygga och värdefulla i mötet med oss.

-          Vi är pålitliga och har utbildning och lång erfarenhet inom området

-          Vi är kräsna när det gäller vår personal

-          Vi arbetar för att inom kort planera för en stabil vikariestab

-          Vi har lednings- och kvalitetssystem som uppfyller socialstyrelsens krav.

Företaget har två inriktningar, ena delen är personlig assistans och andra delen är hemservice.

Vi anordnar Personlig assistans för barn och vuxna utifrån varje brukares egna behov och önskemål. Tillsammans utformar vi en assistans på dina villkor med hänsyn till de lagar och regler som gäller. Vi försöker i möjligaste mån handplocka vår personal , då de är företagets viktigaste tillgång men där du som brukare har stort inflytande och delaktighet. Vår personal är duktiga, mogna personer med stort hjärta och brinner för sitt arbete. För oss är det också viktigt att samarbeta med de personer som är viktiga runt dig, anhöriga , gode män och extern sjukvårdspersonal.

Vi har en värdegrund där ödmjukhet, respekt, lyhördhet och bra bemötande är viktiga komponenter i vårt arbete och där vi också ställer stora krav på de assistenter som jobbar hos varje brukare att följa värdegrunden.

Vi har tillstånd från IVO att driva verksamheten. Vi är anslutna till Almega /Vårdföretagarna  

Bransch G/personlig assistans och hemservice samt Svenskt Näringsliv.

Vi har även företagsförsäkringar samt avtal med Fora.

Inom hemservice erbjuder vi tjänster såsom städ, flytt-städ, fönsterputs, företags-städ, gräsklippning, trädgårdsskötsel, snöskottning mm. Vi tillämpar Rut-avdrag på de flesta tjänster inom hemservicen. (se skatteverkets hemsida  www.skatteverket.se)  Vi har alltid 5 dagars garanti på utfört arbete i hemservicen. Är det något du inte skulle vara nöjd med kontaktar du oss, så rättar vi till.

Vår ambition är att ge dig som kund en lättare vardag med guldkant på tillvaron. Våra tjänster är till för alla, i alla skeden av livet. Som kund hos oss ska du känna dig trygg med vår serviceinriktade personal. Våra kunder ska fä det bästa av oss. Vi vill vara ett lokalt nära alternativ som är lättillgängliga för våra kunder.

Jag hälsar dig välkommen att kontakta mig för ett förutsättningslöst möte så diskuterar vi dina önskemål och behov både inom assistans och /eller inom hemservice.

Du är välkommen att ringa mig på telefon 070-3261768

Eller besöka mig /oss på kontoret på Högerudsvägen 45 i Årjäng eller

Kontoret i Säffle, Brovillan 1 (gamla turistbyrån mellan broarna)

Välkomna!

Årjäng 2020-07-20

Ingrid /Awilja.

 

Ingrids egen berättelse

 Med lång erfarenhet inom vård och omsorg , till stor del inom personlig assistans har min dröm i många år varit att starta eget. När jag nu fick chansen att ta över Awilja Management är det med stor glädje och ödmjukhet jag tar mig an den uppgiften.

 Att jobba med människor med olika behov och i olika livssituationer har varit en stor del i mitt yrkesverksamma liv.

Jag började min bana som praktikant med vår distriktssköterska. Hennes arbete satte djupa spår i mig, hennes bemötande och den empati hon visade för varje person hon mötte var helt fantastisk att se. Hon lade grunden till mitt sätt att jobba när jag började på egen hand.

Hon skickade med några av sina ledord;

Respekt, ödmjukhet och empati inför varje människa man möter. Ge tid att lyssna och försöka förstå, ta del av varje människas unika livshistoria. Möt och respektera varje människa där just hon/han befinner sig.

Detta har gett mig en styrka och en trygghet i mitt arbete och jag har fått så mycket glädje tillbaka, vilket gett mig energi att fortsätta mitt arbete.

 Efter min praktik började jag jobba som hemsamarit, dåtidens hemtjänst. Det var en tid då man gjorde allt när man kom hem till brukaren/kunden. Man bakade, städade, putsade fönster,  ja allt som brukaren/kunden ville ha utfört. Efter ett år gick jag vidare till en natt-tjänst på vårt fina gamla ålderdomshem, där jag blev kvar tills det lades ner och de boende flyttades från hembygden in till Säffle.

Under att antal år jobbade jag natt på Säffle sjukhus. En arbetsplats där man mötte och fick ta del av många levnadshistorier, både i glädje och sorg.

När jag senare läste vidare och började arbeta med andra arbetsuppgifter hade jag en god grund att stå på med mina tidigare erfarenheter från olika verksamheter.

 Min yrkeskarriär har varit en resa genom tiden där förändringar i vård och omsorg skett men i grunden är respekt, ödmjukhet och empati - viktiga stöttepelare i verksamheten.

 När vi för några år sen drabbades hårt inom den nära familjen så fick livet en ny dimension i privatlivet och arbetslivet. En erfarenhet som ger ytterligare förståelse för respekt, ödmjukhet och empati i livets skeenden. En erfarenhet som ger en helt annan förståelse för människor i kris och svåra livssituationer.

När livet helt plötsligt och oförutsett tar nya vändningar är det viktigt att det finns personer i ens närhet som kan lyssna, förstå och ge mod och kraft att orka gå vidare.

 Awilja kommer även i fortsättningen kännetecknas av att vi har ett gott bemötande mot varje kund som kontaktar oss och vill ha våra tjänster samt att vi alltid har ledorden Respekt, Ödmjukhet och Empati med oss i allt vi gör.

 Till slut vill jag önska alla, gamla som nya kunder välkomna att kontakta oss.

 Årjäng 2018-06-13

 Ingrid Hildén

VD Awilja ManagementAB

Titta på Awiljas etablering i Säffle

 

 

Tillbaka till: Startsidan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vem känner du som borde få veta att den här sidan finns?